Klädkatastrof!!!

Jag ska iväg på sittning om 2 timmar, och jag har inget att ha på mig!!! Jo, visst har jag en hel garderob full med jättevackra kjolar, toppar och klänningar. För både fest och vardag.

Men! Poblemet är att alla dessa kläder köpte jag för två år sedan, och låt mig bara säga att det händer mycket med en kvinnas kropp mellan åldrarna 22 och 24! Ingen av mina klänningar passar (förutom sommarklänningarna som faktiskt inte ska sitta som ett extra skinn), korsetterna går inte att få upp dagkedjan på då det saknas ca fem centimeter överst, mina bröst får inte plats i topparna och kjolarna sitter under bysten när de är knäppta... Det enda som passar mig i min garderob är underkläderna och skorna (mina eviga vänner!).

Jag har granskat varenda galje och rotat i varenda låda utan att finna något. Men till min förvåning hittade jag (under en kavaj och en annan klänning) en guldfärgad klänning som jag hade köpt till nyårsafton. Hurra! Den är finstickad och döljer det man vill dölja (höfter) och framhäver det som man vill visa (bröst och hals). Hade helt glömt bort denna klänning som nu räddade min kväll. Den tillsammans med svarta lackpumps och svart lackhandväska kommer att bli kanon. Bara inte det blir för glansigt... =S

Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0