Mandelbiscotti

Som sagt så är det sista dagen på mitt sommarjobb på Nationalencyklopedin i Malmö. Faktiskt ganska trist... Jag trivs ju jättebra här! Alla är så himla trevliga och arbetsmiljön är skön. Och vissa dagar så brukar vår avdelning fika på förmiddagen och eftermiddagen ;) Därför bakade jag mandel- och chokladbiscotti igår som jag hade med till fika idag! Och de gick åt! Jan-Olof, som är avdelningens kakmonster, blir alltid så glad när jag kommer med "himmabagat" (hemmabakat för de som inte kan skånska). Ja, de andra med förhopnningsvis =P

Nu återstår det bara en timme sen bär det av hemmåt för att laga mat med min lilla gris! Ja, jag kallar Peter för min lilla gris. Gosegrisen och piglywigly förekommer också ;) Dags för att arkivera lite till! Och kanske äta en kaka till...

Kommentarer
Postat av: Jan-Olof

Linn,

frestar man med så goda bakverk som du gör så vaknar konstiga andar och man blir just ett kakmonster. Nu slumrar dessa andar lite lätt och väntar på att du kommer tillbaka.



//Jan-Olof

2008-08-28 @ 15:37:15
Postat av: Jan-Olof

Linn,

idag har jag redan ätit två kanelsnäckor - mums - och i onsdags blev det tårta både på förmiddagen och eftermiddagen. När den dukades fram även på morgonen dagen efter, kan du tänka dig, jag avstod. Vikten, jo, den är nästan densamma.



Jan-Olof

2008-09-12 @ 11:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0