Oregano-olycka!

Oh nej! Det är verkligen inte min dag idag... Peter har pluggat hela dagen och undrade om inte jag kunde laga maten medan han stack ut och sprang i 30 min. Och visst kunde jag det! Han lade fram tillbehör till spagetti och köttfärssås, och det borde ju inte vara några problem. Eller?

Jag har ganska bra koll på kryddning av mat, så jag körde i salt, peppar, cayenpeppar och krossad chili. Allt i burkar med skruvlock. Sen skulle jag ha i oregano... Det var där det gick snett. Eftersom alla andra burkar hade skruvlock så skruvade jag av locket på denna flaska också. MEN! Det var en flaska med två knäpplock. Ni vet en med stort hål och en med liten. Det var säkert 1,5 dl oregano i köttfässåsen! Jag lyckades dock peta bort en hel del för återvinning.

Nu återstår det bara för Peter att provsmaka... =S Och han kom just innanför dörren... Be för mig?

Kommentarer
Postat av: whatthefuck

Oregano är gott även i stora mängder, hahaha... tur att det inte var chilin! Hahah!



Sv/Jupp, ett sånt piller våre ju sketbra!



Ha det bra i natt nu... och hoppas du klarar natten utan nå mer missöden nu, tycker du haft tillräckligt, hahaha! ;)

2008-08-19 @ 22:33:02
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0