Men flytta på er!!!

Har folk blivit mindre hyfsade eller bara dummare? Minst en gång om dagen har jag blivit irriterad på folk som står i vägen för andra som ska förbi. Ni vet, mammor med barnvagnar som stannar mitt på trottoaren för att prata med en mötande? Hej flaskhals!

Vi är ganska många på föreläsningarna i ganska små salar, så det är ju oundvikligt att det blir trångt när alla ska ut på rasten och köpa kaffe... Men! Snälla! Står inte och blockera utgången när ni diskuterar hur ballt det var på Malmös och hur läcker killen i datorsalen var! Jag menar, är de så dumma att de inte fattar att folk faktiskt ska ut? Eller är de oootroligt självupptagna? Eller bara nonchalanta?

När man väl lyckats boxa sog ut från salen börjar kampen i kaffekön. Vilka står i kaffekön? Jo, de som ska köpa kaffe. Och tydligen de som bara står och snackar. Helt plötsligt märker man att kön har rört på sig ca 2 meter framför snackisarna! Stå inte i kön om ni ska så i kön! Visst kan man fråga "Ursäkta, står ni i kö?". Men det gör jag bara om det är ett gränsfall. Om det ser ut som att personerna i fråga står i kön frågar jag inte om det...

Och sen är ju föreläsningen slut och alla ska ut med väskor, vinterjackor, datorväskor och annat. Om man vet att man har en stor väska hängandes på axeln (vilket man bör göra om man faktiskt har det) ska man kanske inte låta den puta ut i halva gången. Eller? Och allt folk som står utanför och ska in... De ser ju att det kommer en drös med människor ut från den salen de ska in i och tittar oss i ögongen. Varför inte flytta sig ur vägen då? Idag började jag med slingringsmetoden (den artiga) men bytade snabbt till The Verve-metoden (kommer ni ihåg videon till "Bitter sweet symphony"?). Knuffade tom. lite extra de sista metrarna för jag var så less.

Alltså. Har flok blivit mindre uppmärksamma på sin omgivning? Eller är det jag som utstrålar jag-flyttar-så-gärna-på-mig-så-fortsätt-du-att-stå-eller-gå-vibbar?


Kommentarer
Postat av: A

Jag tror faktiskt att folk har blivit mer ohyfsade och mindre uppmärksamma på sin omgivning!

2008-11-30 @ 21:12:56
URL: http://annmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0