Kategorin "vuxen"

Jag klär alltid upp mig när jag ska någonstan! Iaf när jag är glad. Om det så är till föreläsning, till läkaren, träff med vänner, till sommarjobbet eller bara en busstur hem till Peter. Men idag när jag cyklade till skolan insåg jag att jag inte bara klär upp mig, utan jag klär mig "vuxet" eller "kvinnligt". Peter tycker att jag alltid dras till de "tantiga" kläderna när vi shoppar =P

När jag tittade på folk som kom in i föreläsningssalen idag tittade jag på vad folk (mest tjerna) hade på sig. Visst var alla piffiga och moderiktiga, och ingen hade på sig något "sloppy". Men jag lade också märke till att alla klädde sig förhållandevis enhetligt... Tygskor/ballerina, chinos/jeans, leggings(när ska de försvinna!) och tunika, skinnjacka... Jag var nog den enda i salen (med 400 elever!) som hade pumps (inte sådana svarta i mjukt läder med låg klack), skjorta och kofta, "kvinnliga former" och INTE snackade om vilka asballa nationsfester jag ska till ikväll.

Kan detta bero på att jag inte tillhör gruppen med 20-åringarna längre? Att jag har passerat den och gått vidare till kategorin "vuxen"? Kategorin där man går på parmiddag hos vännerna med sambo och säger "ja, då det väl vår tur att bjuda nästa gång", anordnar ost-och-vin-kvällar, börjar bli intresserad av konst, inte åker på supa-sola-knulla-resor med tjejgänget, utvidgar sin bekantskapskrets till fler än de från grundskolan, använder ord som bekantskapskrets (!), läser ledaren i morgontidningen och anser att påta i rabatten är ett lördagnöje.

Om det är så, så har jag inte ens märkt övergången. Inget ont mot tjejerna i uppkavlade chinos och korta skinnjackor... Det kanske låter som att jag är bitter eller avis på dem, men sådant är icke fallet... Det är bara skoj att göra observationer och sedan analysera. Och det är bra att folk går ut på asballa klubbar och reser till Kos och Kreta. Det främjar ekonomin om inte annat! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0