Mina bästa vänner

Det finns några saker i min sminkväska och mitt badrumsskåp som jag inte klarar mig utan. Om jag ska sova borta tar jag alltid med mig detta.

* Pincett - man kan göra så himla mycket med en pincett!
* Rouge - ett lätt sätt att pigga upp ett trött anskikte.
* Vaselin (eller försvarets hudsalva) - ger glansiga och mjuka läppar. Bra att fixera ögonbrynen med. Dessutom är det billigt och drygt ;)
* Ansiktskräm - har jag använt morgon och kväll så länge jag kan minnas! Varför använder inte alla det? Ger silkeslen hud, och mjuka händer på köpet.
* Hårsnodd - räddaren i nöden en bad-hair-day!
* Nagelfil - flisade och brutna naglar som fastnar i kläder är ett minne blott.

Sen finns det lite saker i hemmet som jag inte heller klarar mig utan.

* Äggklocka - min bästa vän som används varje dag! Håller koll på ägg, pasta, bakverk, tvättid och andra nedräkningar.
* Riskokare - underlättar den svåra konsten att koka ris. Man slipper hålla koll på kastrullen, undviker bränd botten och är perfekt att ångkoka grönsaker i.
* En bra kniv - kan vara dyrt, men en investering väl värd pengarna. Jag hittade ett sett med fem knivar på ÖB för 99 kr som faktiskt är riktigt bra! Vassa och stabila.
* Olivolja - nyttigt och funkar till allt! Dressingar, steka i, smörja formar, smöjra cykelkedjan, m.m. Kan också vara lite dyrare, men det är väl därför Willy's budgetvariant finns? =)
* Hammare - för det är ju dumt att använda morteln eller skorna...

Listorna kan egentligen göras hur långa som helst, men med dessa föremål kommer man långt. Och underlättar faktiskt vardagen lite ;)

Kommentarer
Postat av: The one and only Ronnie

" Det finns några saker i min sminkväska och mitt badrumsskåp som jag inte klarar mig utan. Om jag ska sova borta tar jag alltid med mig detta. "



En hammare ? :P

Mord vapen om något/någon som är med på din hat-lista skulle komma ivägen ? ;D

2008-09-13 @ 23:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0