Att ligga i fas med planeringen

Wow! Det här är nog första gången under hela min studietid som jag ligger i fas med den utgivna planeringen! Vilken underbar känsla =D Jag satt imorse i ca tre timmar och läste i kapp, utan att egentligen stressa. Hur intressant som helst dessutom! Kapitlet var väldigt basic, handlade om supply/demand och ränte- och hyresregleringar men det tar ändå tid att läsa igenom litteraturen. Korrektion; den amerikanska litteraturen. Jag gillar amerikansk kurslitteratur för författaren förklarar ofta i bilder och har generöst med text (som ibland kan bli lite överflödig).

Idag ska alla i kursen skriva upp sig på en lista med val av tema, inför de kommande temapresentationerna. Jag och min compadre, Hjalmar, ska försöka få en plats där huvudtemat är ofullständig konkurrens. Det är detta ämne vi ska skriva en uppsats på och sedan presentera. Det som kan hindra oss från att få den platsen med det huvudämnet som passar oss bäst är att det är 400 (!) andra i kursen som också ska skriva upp sig =S Vaddå kaos?! För att göra det hela lite jävligare kan jag bara på två av de tider som erbjuds... Fram med de vassa armbågarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0