Busy, busy, busy!

Usch vad jag har varit dålig på att blogga! Men jag har varit tokupptagen sedan söndag kväll fram till just nu, i princip. Plus att jag har varit lite nere (och är faktiskt fortfarande lite i smyg...) Så här såg de senaste dagar ut:

Söndag -
Mysig middag med Peter. Pratade med pappa som sa att han behöver hjälp på NE under måndagen och undrade om jag kunde komma in. "Självklart!" svarade jag. Annars hade jag bara suttit hemma och pillat naveln =P Sen blev det "Helens små underverk" på TV. Kate Hudson är ju så himla lik sin mamma (Goldie Hawn) att det är löjligt! De har ju tom. samma minspel.

Måndag -
Ledig från skolan och jobbade på NE istället. Var på jobb(et) redan kl 8 och blev direkt satt i arbete! Nackdelen (och fördelen) med att ha ens pappa till chef; han drar sig inte för att ge en massa att göra =) Anledningen till att han är stressad är att han och några kollegor ska iväg på "miniturné". De ska ge informationsseminarium för skolor, bibliotek och kommunstyrelser om de nya förändringarna som väntar på NE. Mer än så får jag inte säga... Är lite hemligt till pressmötet har ägt rum. Iaf så kontrollerade jag  anmälningslistorna till seminarierna (Malmö, Göteborg och Stockholm), packade goodiebags (nästan så att jag drömde mardrömmar om NE-påsar, kunskapspiller och NE-pennor!) och packade ner mer saker som skulle i goodiebagarna till Gbg och Sthlm i en stor väska.

Efter jobb mötte mamma upp mig på stationen i Lund för att åka midare hem till mig. Anledningen till att mamma kom ner var att jag skulle träffa den läkare i Lund som tar hand om mina (älskade!) mediciner och jag ville inte gå dit själv ;) Hemma hos mig åt vi middag följt av kaffe och äppelpaj med vanlijvisp. Dvs. en favorit i repris. Jo! Och mamma hade med sig himmagjorda biffar till mig! Finns det något bättre än mammas mat? Iaf så gick det bra hos läkaren. Jag ska fortsätta äta mina mediciner och träffa min terapeut. Hon berättade även att jag kommer att bli slussad vidare till dagsmottagningen på psykiatrin i Lund, så jag kommer att slippa kvällstiderna.

Tisdag -
Jobb på NE! Igen =) De hade informationsseminarium på Slagthuset i Malmö och jag jobbade som konferensvärdinna. Delade ut namnbrickor till alla deltagare, delade ut anteckningskit och i största allmänhet gjorde det som folk sa åt mig att göra =) Och jag fick träffa en cool kändis... Johan "Kajan/Itzsak Schenström" Wester! Hur trevlig som helts och precis lika intelligent i verkligheten som han är i "På spåret". Och så har han världns snällaste ögon =)

På kvällen kom Peter över och vi middag och kollade på TV. Och jag kom på vilken min favoritfilm är! Men jag får egentligen inte säga det högt för Peter... Han tyckte att det är en film som inte direkt säger djup, eftertänksamhet eller tidslös. Men jag gillar den! Jag kan verkligen känna igen mig i huvudkaraktären, och hon som spelar henne är en riktigt duktig skådis =) Jag pratar om "Legaly Blond"!!! Jag säger bara: döm inte hunden efter håren ;)

Onsdag -
Idag har jag suttit och pluggat med Anneli. Hon är en bra person att prata med. Vi har gått/går igenom ungefär samma saker i våra liv. Hon och jag pluggade astrofysik tillsammans och har hållit ihop sedan dess =) Vi lunchade på café Holger på EC och fick lasagne med sallade och bröd och en Ramlösa för 45 kr! Kanonpris! Imron ska vi äta flygande Jakob där =)

Nu ska jag plugga och äta Marabou med Daim... Schhh... Säg inget till Peter! Jag får inte äta snask för honom, men jag blir ju så glad av det... Och det behöver jag nu när jag är lite hängig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0