Keep up, damn it!

Nä, nu måste jag skärpa mig! Jag är ju urusel på att uppdatera bloggen!

Igår var iaf en soft dag. Jag och Anneli satt i ekonomiska kursbiblioteket och pluggade 9-12. Efter det hade jag föreläsning. Nu börjar kursen bli riktigt intressant! Igår började vi använda derivator! *ooooh!* =P Inget speciellt för mig, men jag hörde hur de som satt bakom mig började sucka och säga "hoppas att matten inte blir svårare än så här".

Jag förstår inte detta med att ekonomer inte gillar/kan matte... För om inte jag har missuppfattat detta helt så finns det gott om siffror, matematiska modeller och övrigt räknande inom ekonomin! Eller? Okej, visst finns det de som läser ekonomi för att de vill bli marknadsförare eller få en VD-position. Men alla klagar på matten och ändå så är det ju inte någon avancerad matte vi stöter på. Fast jag, med >30 hp matte i bagaget, har å andra sidan svårt för att vara objektiv i denna fråga. Men visst är det lustigt? =)

Anywho... Efter föreläsningen mötte jag upp Peter för att ta en tur till Nova Lund. Han ville bara titta lite. Med plånboken! =D På kvällen bjöd vi över Henric (Peters kollega från NBG) och Sofie (hans flickvän/sambo) på middag. Det bjöds på deviled pork med ris, och glass till efterrätt. Mycket gott! Jag var bara så jäkla trött... Hade ju varit uppe sedan kl 7 och varit igång hela dagen. Något som min kropp inte riktigt vant sig vid ännu =)

Nu ska jag mysa lite i soffan med Peter innan han drar till gymmet. Hoppas inte vi ska kolla på "Generation Kill"... Vilket han gör nu... Amerikansk krigsserie med Alexander Skarsgård =/ Njae, heller Gillmore girls! =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0