Middag med Ida

Har just kommit hem efter att ha käkat middag med en av mina bästa vänner, Ida. Vi var på Sydkånska nationen i Lund på vad som visade sig vara en reaggepub kallad Bar Babylon. Gungig musik, skira röda gardiner som rumsavskiljare, billig öl och kryddig mat. Maten kostade 45 kr, en öl (typ Newcastle, Heiniken, Spitfire, fatöl, m.fl.) ca 25 kr och karibiska drinkar 40 kr. Hur gött som helst!

Måste bara berätta vad som hände när jag kom dit... Ida och jag skulle ses utanför kl 18.50, dvs 10 min innan de öppnade, eftersom det brukar bli fullt ganska snabbt. Jag var lite försenad och kom dit kl 18.55 men som tur var så hade Ida inte kommit än. Och hon hade fortfarande inte kommit när klockan blev 19.00 eller 19.05... Jag tänkte att hon måste ha fått punka eller så har kedjan hoppat på hennes cykel. Så jag ringde henne för att kolla var hon var.

- Hej, det är Ida!
- Hej, Ida! Var är du någonstans?
- Jag är hemma *i nöjd och glad ton*.
- Men vad gör du hemma?! Ida, det är ju torsdag idag...
- Neeeeej! Det hade jag helt glömt bort! Jag trodde att det var torsdag i morgon! Förlåt!
- Det är lugnt! Ska vi ta det någon annan dag ist?
- Nej! Jag kommer nu!

Swoosch! 10 minuter senare stod Ida där. Dock utan kontanter... Läget är sådan att man inte kommer så långt, inte ens innanför dörren, på nationerna i Lund om du inte har kontanter på dig. Eftersom den närmsta automaten var paj fick Ida cykla bort till Univeritetssjukhuset och ta ut pengar där medan jag gick in och fixade bord och mat. När jag står i kön i baren ser jag en lapp där det står;

Största kortuttag 200 kr!

Va?! Kortuttag?! Det betyder ju att de tar kort här! Va, f*n! Inga nationer i Lund tar ju kort! Och stackars Ida som stressat bort till sjukhuset för att ta ut pengar där... Ja, hon var ju lika förvånad (kanske t.o.m. pissed?) som jag var.

Men! Maten var god och sällskapet var trevligt så allt slutade gott =) Dessutom fick vi en liten "hur-pallade-jag-hålla-på-som-alla-novischer-gör-tack-gode-gud-att-jag-inte-är-där-längre"-kick när en LTH-novisch trillade in och satte sig vid oss och var fyllesocial ;)


Ida som pirat på inflyttningsfest i min
gamla lägenhet.

Kommentarer
Postat av: Ida

Vilken lila fin blogg du har fått till =) Känner att det var ju nästan tur att jag visade mig mänsklig efter det första inlägget du hade gjort om mig, jag tackar och bugar! Kom på att jag fortfarande är skyldig dig en del för maten, så nästa gång blir det min tur att bjuda igen, plus att du ska få tillbaka dina böcker. Så räkna med att jag hör av mig snart igen =)

2008-09-05 @ 17:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0