Psykodynamisk terapi - dag 1

Som sagt så var min första session med min terapeut i förmiddags. Det gick jättebra! Jag var så nervös... Kunde knappt sova inatt och jag var rädd att jag skulle gå fel och inte hitta lokalen dit jag skulle. Men jag kom till rätt ställe vid rätt tid ;)Och det visade sig att min teraput var lika pirrig som jag var, för jag var nämligen hennes första klient =)

Min terapeut är supertrevlig, snackig och ödmjuk. Hon var väldigt noga med att berätta att allt vi pratar om styrs av sekretesslagen och att min journal och alla mina papper kommer att ligga inlåsta. Hoppas att det är okej att jag skriver lite om min behandling här på bloggen...? Dagens session gick egentligen ut på att vi skulle lära känna varandra och att hon skulle få ett hum om vem jag är. Jag ska träffa henne igen på torsdag denna vecka och sedan blir det en gång i veckan. Tror att jag har skrivit det någon gång innan men jag ska (förhoppningsvis) gå hos henne i tre terminer framöver. Efter det ska jag veta varför jag är som jag är!

Det tar ganska mycket på krafterna att sitta och prata ur sig i en timme och under den tiden även försöka analysera sina tankar, men jag ska försöka att skriva om min terapi så mycket som möjligt. Dels för att det blir som en sorts repetion för mig och dels för att det kanske finns någon där ute som vill veta mer om behandlingsformen, hur man förändras av den och hur den kan hjälpa om man är manodepressiv =) För jag kan väl ändå inte vara den enda i denna båt...? ;)

Kommentarer
Postat av: A

Nej, oftast känner man sig ju som att man är den enda i världen, men tyvärr är vi ju massor med människor som behöver gå i terapi! Skönt att du hittat en terapeut att trivas med!

2008-09-11 @ 22:28:21
URL: http://annmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0