Påskafton på akuten

Det blev inte precis det påskfiradet som hade planerats. Istället blev det fyra timmar på akuten på MAS...

Jag, mamma och moster Ganga hade precis ätit brunch hos pappa och höll på att göra oss redo för att ta en shoppingtur på Entré. Plötsligt faller pappas sambo, Florin, ihop på altanen. Han krampade och kräkstes blod och var okontaktbar. Jag slängde mig på telefonen och ringde 112. Det tog bara ett par minuter innan ambulansen kom (och blockerade hela Östra Förstadsgatan som tillfälligt är enkelriktad!) och tog hand om honom. Han hade dessutom fått ett jack på näsan som blödde kraftigt. Pappa åkte med ambuansen till MAS och jag tog en buss dit strax efter.

När jag kom dit höll akutpersonalen på att ta prover och plåstra om honom. Sedan var det bara att vänta och vänta och vänta... och vänta på en läkare. Efter att ha väntat i två och en halv timme kom en jätterar AT-läkare som ställde en diagnos och gav en remiss till röntgen för att göra en skiktröntgen. En timme senare var vi tillbaka på akuten igen. Efter ytterligare en halv timmes väntan kom samma läkare och sa att Florin ska stanna kvar för observation till nästa dag.

Men... han har fortfarande inte kommit hem... Han är förvirrad och har haft fler kramattacker... Det är helt ofattbart!

Pappa sa att han hade planerat att vi skulle göra massa roliga saker under lördagen - shoppa, måla ägg, äta lammstek, påskskinka och jordgubbar och självklart en massa påskgodis. Men det var ju inte direkt så att vi hade ork eller lust att förbereda en lammstek när klockan redan hade blivit 19.30...

Vi hoppas alla att han får komma hem snart. Alla tankar går till Florin!

Kommentarer
Postat av: Fia

Fy vilken hemsk påsk , hoppas att ordnar sig och Florin snart är på benen igen!

2009-04-14 @ 20:09:13
URL: http://sofsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0