Systemtänkande

Det är så himla lätt att bli hjärntvättad på föreläsningarna! Ja, på ett positivt sätt =) Föreläsningen som vi har nu om att se på organisationer som system gör att jag under resten av dagen kommer att se på allt i min omgivning som system. Bra hjärngympa och förberedelse inför tentan förvisso =)

Jag kommer ihåg när jag läste tekniskt basår och läste ellära (som för övrigt är sjuuukt tråkigt!). Var jag än gick såg jag kopplingsscheman! Helt tokigt... En karta på avstånd såg ut som en seriekoppling =D Men som tur är har det gått över... Ett år senare när jag läste matte på LTH pratade jag i mattetermer även utanför skolan. "Nu tycker jag att ditt resonemang är lite okontinuerligt." och "De två är som två parallella plan!". Inte konstigt att teknologer bara umgås med varnadra =) De har ju redan ett gemensamt språk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0