The return of me

Right... Det var ganska länge sedan sist.. Jag har haft ganska mycket på min talrik så att säga. Kärlek, tentor, nya kurser, julgransplundring, nya möbler, ny dator...  Dessutom har jag inte direkt haft någon inspiration till att skriva. Eller jo, det har jag. För mycket faktiskt!

Till att börja med - Jag är förälskad! Men eftersom jag har lovat den fantastika mannen i mitt liv att inte hänga ut honom på min blogg så kommer jag inte att skriva om honom. Vilket kommer att bli svårt =) Det mesta i mitt liv roterar kring honom just nu =) Han är killen som får mig att må bra. Därför tänker jag på honom ofta. Det gör mig glad.

För det andra - Min lägenhet börjar se ut som ett hem nu. På lillejulafton fick jag leverans från IKEA med lite nya möbler. Säng (dubbelsäng men tjock bäddmadrass), matbord (klaffbord) med fyra stolar och en bokhylla. Gissa vad jag gjorde i mellandagarna! =P

För det tredje - Alla dagar efter nyår gick till tentaplugg... =( Ja, jag får ju skylla mig själv egentligen. De sista två veckorna innan juluppehållet hade vi två kurser parallellt, och jag gick på tre av de tolv föreläsningar (per kurs) som gavs =S Men det otroliga är att jag jag faktiskt klarade en av kurserna! Finansiell ekonomi satte jag 62 % på! Och då var det mitt eget pluggande som gav mig ett G. Tyvärr gick det inte lika bra på internationell ekonomi-tentan... Men det är väl därför det finns omtentor? =)

För det fjärde - Jag har köpt en liten Netbook! Det är den jag skriver från nu. Sittandes i soffan! Jepp, den har WiFi! Och den startar på 20 sek. Min gamla tar 15 minuter att starta och fem minuter att starta Explorer... Så den gamla är numera min stationära dator och den lilla nya fungerar som skoldator. Den har inte så mycket minne men det behövs verkligen inte. Dessutom är det ju bara att använda en extern hårddisk om jag ska lagra något stort som tas hem från den lilla.

Förresten! Jag brukar döpa mina tekniska prylar, men har inte kommit på något bra till datorn. Någon som har en idé?

Okej, det var en liten summering av vad som hänt. Eftersom jag har återfått lusten för att skriva kommer det att bli fler inlägg framöver =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0