Ett vackert farväl?

Sitter nu och tittar på Michael Jacksons minnesceremoni. Jag kan dock inte bestämma mig om vad jag tycker om "spektaklet", som kommentatorerna kallar det.

Långa, ofta vackra, tal och rörande framträdanden. Men jag vet inte om det är läbbigt eller en vacker hyllning att hans kista står precis nedanför scenen... Hans familj har förvisso sagt att det är en hyllning och ett firande, och inte en sorgedag. Fast jag tycker ändå att det är lite bisart att Usher går ner och sjunger för kistan.

Hur som helst var Jennifer Hudsons tolkning av "Will you be there?" med Jacksons dansare bakom sig något alldeles extra. Gråten satte sig i halsen och en tår kröp fram i ögat. Jag är ganska säker på att det inte fanns ett öga torrt i hela Staples Center efter det framträdandet.

Bilden “http://www.h6.dion.ne.jp/~c-bone/Evil_Eye/06_angel.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0