Presentskörden

Resumé: Efter en underbar helg i Göteborg med min älskling var det dags att åka hem till mamma på söndag kväll. Inte så skoj att sova i en tom lägenhet...

Mamma hade fixat ett stort presentbord i matsalen! Där fanns en förstoring av ett kort som togs på nyårsafton som fungerade som gratulationskort och tre högar med presenter (från Alice och Svante, moster Ganga och mamma). Moster Ganga hade förutom 500 kr till min cykel gett mig ett halsband och en liten Sri Lanka med de nio ädelstenar som man kan hitta på ön. Katterna gav mig ett halsband, ett par örhängen och en keps (som jag verkligen hade behövt i Göteborg!).

Mammas presenter var riktigt fina. Hon hade gjort ett album med bilder från varje år från födsel till nu. Och för varje år hade hon lagt 100 kr! Ett album värt 2 500 kr! Egentligen mer med tanke på det sentimentala värdet =) Där fanns två album till - ett med gratulationskort som jag hade fått när jag föddes och ett med kort som jag fått mellan -85 och -89. Dessutom fick jag ett "presentkort" på en måndshyra! =D Det behöver jag. Och cykeln jag fick i våras var ju egentligen en födelsedagspresent den med.

Hur hon hade fixat allt detta, rent ekonomiskt, var en gåta för mig. Men mamma är klok. Hon sa;

"Jag har faktiskt vetat i 25 år att du kommer att fylla 25..."

Så sant =) Tänk om alla hade den framförhållningen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0