Skärpning, Skånetrafiken!

Min resa till jobb tog idag 1h 30 min... En resa som vanligtvis tar 40 min. Detta är absurt! Okej, det är en hel del banarbeten under sommaren, men det borde väl inte påverka dörrarna på tågen? Först var det anslutande tåget försenat till Helsingborg, sen kunde de inte stänga dörrarna. När vi lämnade Helsingborg var vi redan då 35 min försenade. Som grädden på moset blev vi stående någonstans mellan Kävlinge och Lomma (tågen kör ju inte via Lund en tid framöver) i ca 15 min!

Det rikitgt trista är ju att det låter som en lögn när man kommer till jobb och säger att tåget var 50 min försenat... "Men ta ett annat tåg då." Ja, om det hade gått fler tåg till Malmö hade jag gjort det. Och om tågpersonalen inte hade försäkrat oss om att "vi alldeles strax har åtgärdat problemet och kommer lämna stationen". Då hade jag tagit ett annat tåg!

Och vad blir plåstret på det 50 min långa såret? Ett frikort... Samma som om jag skulle blivit 20 min försenad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0