Svante-Vante saknade mig!

När jag kom hem till mamma igår kväll sa hon att Svante (mammas svarta katt) hade varit helt utom sig natten till onsdag, då jag sov hemma i Lund. Han hade gått in till mamma och jamat flera gånger under natten, varit på väg till mitt rum och sen vänt och gått till mamma igen för att få henne att följa efter honom. Liksom för att klaga och säga att något är fel.

"Varför har du släckt överallt? Det saknas ju en person i sägen där borta! Var är hon?"

Till slut hade han lagt sig på överkastet, som jag lagt på golvet, vänd mot sängen. Han ville nog vakta sängen i fall jag skulle dyka upp =) Så igår var han glad och lättad när jag sov i den sägen igen. Allt var som skulle vara igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0