Är det ofint att gå i pausen på föreläsningen?

Idag hade vi första föreläsningen på delkursen ekonomistyrning och extern redovisning. Jag tycker att det verkligen är på tiden att vi, som faktiskt läser en ekonomisk utbildning, håller på med ekonomi. Ekonomi i mitt huvud innebär siffror! Men till min besvikelse var det en föga intressant första timme... Och jag funderar på att välja revisionsinriktingen så det var ett dåligt betyg på riktigt!

Men är det ofint att lämna föreläsningen efter första timmen? Jag gjorde detta eftersom att jag tyckte att jag hade kunnat göra mer nytta hemma, genom att t.ex. läsa på inför nästa föreläsning. Eller diska... =P Fast det var inte bara jag som gick i pausen. Jag tror att en tredjedel försvann från salen. De flesta gick nog för att de tycker att ämnet är tråkigt (vilket många faktiskt muttrade på vägen ut). Men inte jag! Jag gillar ju ämnet!

Förhoppningsvis var det bara introduktionsföreläsningen som var långdragen och oinspirerande...

Kommentarer
Postat av: Sophy

jag gick jämt halvtid på mina föreläsningar när jag gick i skolan :P

2009-03-30 @ 14:14:18
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Frida

Har gjort samma sak ett antal gånger. Känner mig alltid lite dum efteråt eftersom jag inte vill att föreläsaren ska ta illa upp. Men å andra sidan så är det inte elevernas fel om kursen är värdelös, hehe :P



mvh

2009-03-30 @ 14:15:13
URL: http://fwin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0