Min cykel, Högerläpp 1997 - 2009

Varför måste alla saker jag är beroende av gå sönder samtidigt?! Först kaffekokaren och nu min cykel!

Jag överlevde krocken med trädet, men det gjorde dessvärre inte min cykel... =( Växelvredet på styret är sönder (jag kan alltså inte växla), ringklockan har trillat av, framlyset är sönder, bromsarna är sneda... Jag vågar helt enkelt inte cykla på den! Iofs kanske det var på tiden att låta henne gå. Under de 12 åren jag haft henne har hon aldrig haft punka, aldrig haft en hoppad kedja och hon har kvar alla originaldelar! En riktig krutgumma ;)

Måste bara berätta historien om hennes namn, Högerläpp. Jag och Anneli läste VT -07 en mattekurs som innehöll ett moment som bestod av att bevisa en summa, så att vänsterledet överensstämmer med högerledet för variabeln p. Tramsiga som vi är så gick tankegången från "högerled av p" till "högerlp" till "högerläpp"... Hennes cykel (som för övrigt blev kidknappad) fick heta Vänsterläpp och min Högerläpp =) Ah... Dessa minnen... =) De lever kvar trots att Högerläpp inte gör det!

Kommentarer
Postat av: qanli

Ååååh. En liten minnesstund för de svunna cyklarna..



Jag har dock haft mina misstankar om att min vänsterläpp rymde hemifrån efter att jag flyttat honom så långt ifrån din högerläpp..



Fin fint bloggande pärlan! kan vara kul att veta att om man googlar "about pearl" (vilket jag hade för mig att bloggen hette) så kommer din blogg upp som första alternativ!

2009-03-18 @ 09:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0