Karrantän!

Vilken vecka... Jag har inte skrivit på ett tag p.g.a. sjukdom =(

Först blev Älsklingen sjuk, vanliga förkylningssymtom, och hans föräldrar tvingade honom att ringa sjukvårdsupplysningen för att kolla så att det inte var svininfluensan (eller heter det "nya influensan" nu?). Tanten på sjukvårdsupplysningen blev jättearg på honom för att han hade varit i skolan på måndagen och sa att han absolut inte fick vistas utomhus på ett par dagar! Om han hade mer än 38° var det influensan och han skulle vara hemma tills han hade en hel feberfri dag. Men som tur var hade han inte feber =)

Men! Var befann han sig när han blev tillsagd att stanna inne? Jo, hos mig!!! =D Gissa om jag tog väl hand om min sjukling ;) Det är ju bättre att han är hos mig och bara smittar en person än att han är på korren och smittar 11 personer. Dessutom sa tanten att det fanns en risk att han slutade andas under natten, och det var ännu en orsak till att han var hos mig!

På onsdagen var det min tur... Ont i halsen... Så jag var hemma onsdag och torsdag. Vi hade ett par riktigt mysiga dagar =) Tänka sig att det kan vara trevligt att vara sjuk!

Men lördagen tog priset för min del! Förkylningen hade letat sig ner till luftrören =( När jag är förkyld får jag svårt att andas och måste ta astmamedicin för att inte hosta ihjäl mig och för att få lättare att andas. Det är verkligen drygt på natten! Och dessutom har Älsklingen åkt hem till sina föräldrar över helgen, så jag är mol allena =( Bara nässprej, Bafucin, te med honung och TV:n som sällskap...

Men på den positiva sidan - det var ju inte svininfluensan! =D Tror jag iaf... =S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0