Schnitzel, våfflor och pappadum

* Gårdagen började med fika och skitsnack när vi kom hem till mamma. Vid kl 18.30 började jag och Anneli gå ner mot Gyllene Prag, och stötte helt oplanerat på resten av folket vid en bankomat på vägen! Väl på Gyllene Prag blev det schnitzel och öl =) Helt underbar mat i stora portioner för en billig peng! Schnitzeln var lätt lika stor som mitt ansikte. Så för er som kan - ät på Gyllene Prag!

Sen gick vi vidare till Bishop's arms för ännu fler öl ;) Sällskapet var seriöst ölkunniga, så jag fick smaka på en hel del öl som jag annars aldrig skulle ha smakat.

På vägen hem blev det ett stopp på Max. För att fylla ostkvoten! Cilli cheese och mozarella stick för fulla muggar! =D Gissa om jag sov gott när vi kom hem ;)

* Vid kl 13 mötte vi upp folket från gårdagen för att gå till ett ställe på Pålsjö och äta våfflor. Det bör tilläggas att min mamma bor i södra Helsingborg och Pålsjö (och därmed våffelstället) ligger i norra... Jäklar vad jag har promenerat idag! Säkert en mil! Jag har fått så mycket frisk luft och motion att jag inte kommer att vistas utomhus på flera dagar! =P

* Ikväll ska mamma laga srilankesisk mat! =D Tjohoo! Det blir ris, kycklinggryta, linsgryta, pappadum (friterade rismjölschips), och en massa annat gott. Anneli har åkte hem men jag stannar kvar i Hbg till imorgon. Så ikväll blir det TV-mys med mammsen! Sen börjar ju verkligheten igen imorgon...

Kommentarer
Postat av: Sophia

Hej,



Vi är tre studenter vid Lunds universitet som gör en undersökning om bloggare.

Då vi gjorde en sökning på bloggare i Lund, fann vi din blogg.

Vi undrar om du skulle vilja deltaga i vår undersökning, som består av en intervju.

Denna kommer ta mellan 30 minuter och en timme.



Vi skulle vara väldigt tacksamma om du ville hjälpa oss!

Om detta låter intressant, om du vill veta mer eller vill vara med - hör av dig till oss via mail eller telefon :-)



Emelie, Klara & Sophia



[email protected]

Tel: 073 06 55 331

2010-04-22 @ 17:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0