Pollen, änder och HP ProBook

* Blä! Pollen är ett jäkla dumt påhitt! När jag var liten var jag allergisk mot gräs, björk och gråbo, men när jag kom upp i tonåren växte jag ifrån eländet. Det är tydligen vanligt att om man är pollenallergiker som barn så värxer man ifrån det nör man blir lite äldre. Men! Nu verkar det som att fanskapet har kommit tillbaka! Inte kul! Näsan rinner, nysningarna kommer var femte minut, jag får panik om jag inte har nässpray hemma (vilket jag inte hade imorse...) och näsan är röd och irriterad av allt snytande. Med tanke på allt detta är det väl befogat att tycka lite synd om sig själv? 

* När jag gjorde min lilla allergitripp till apoteket på Fäladstorget hörde jag ett läte som inte direkt passade in - "kvack, kvack, kvack!". Två änder har vandrat in på torget och kvackar febrilt. De såg lite malplacerade ut, för det finns inget vatten på torget. Ja, förutom regnvatten just nu. Kan de vara nyinflyttade studenter? Eller är de kanske också på jakt efter allergimedicin? =D

* Jag har ju helt glömt bort att berätta att jag har skaffat en ny dator! Tjohoo! Nu slipper jag vänta i en kvart från det att jag trycker på på-knappen till det att jag kan öppna ett program! Helt fantastiskt! Det är en läcker HP ProBook, en dator som egentligen är till för det lilla företaget. Därför har en extra bred skärm så att man kan ha uppe kalkylark samt en knapp som gör att man kommer åt kalender och mail utan att "väcka" datorn när den är i viloläge. Detta är ju halt perfekt för mig eftersom jag ofta använder Excel och är beroende av min kalender och mail! Sweet! Och grädden på moset - den är superläcker! =D Svartlackad, fria tangenter (á la MackBook) och numpad. Så nöjd! 


Min fina HP ProBook! Ska bara försöka att inte snora ihjäl den... =P

Kommentarer
Postat av: Helene

Fin dator! Är också sugen på nytt för min är över 3 år nu, gamla Bettan! ;) Man kan inte kräva lika mycket av en pensionär.

2010-05-16 @ 09:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0