Vad är jag värd?

Med tårar i ögonen och gråt i halsen skriver jag detta. Med självförtroendet i botten och livslusten slut skriver jag detta. Med mörka tankar och självhat skriver jag detta.

När allt inombords är slut undrar jag vad jag är värd. En skjuts? Ett vänligt ord? Respekt? Lung i själen? Att bli stöttad och inte tillsagd att "skita i det" och att "inte tänka på det"? Det verkar inte som det...

Är jag ens värd att få vandra på denna jord? Om jag hade fått svara... Nej.

P.S. Detta är tankarna i mitt huvud när jag har en depression. Mitt vett säger emot mina känslor, att detta jag skrivit inte är sant. Men jag kan inte ignorera tankarna och jag orkar inte vara stark. D.S.

Kommentarer
Postat av: Helene

Din sjukdom lurar dig gumman, du är massor värd! Av mig får du sjuts när du vill (om du vill sitta i hundhåret naturligtvis) sådär lite påklistrat skojfrisk Kramar!!!

2010-05-18 @ 08:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0