Veckans Må-bra-tips

Rör på dig! 

När det är så här fint väder och grönskan i naturen börjar titta fram börjar det spritta lite i kroppen. Man vill röra på sig. Och det rekomenderar jag att man gör! Ta en promenad, spela kubb, luka i rabatten... Fast man bör inte känna sig tvingad av att vara ute bara för att solen skiner. Dra bort gardinerna och öppna fönsterna, vårstäda, rensa garderoben, göra ett storkok eller dansa loss till favoritmusiken. Perfekta aktiviteter att göra inomhus. 

Det behöver inte vara någon aktivitet som orskakar mängder av svett eller flåsighet. Som jogging... Själv var jag på gymmet, för första gången på nio månader. Bra, va?! Jag blev iofs väääldigt svettig... Men det var nog för att min kropp hamnade i chock. 

Må bra och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0